Swazoom: “Goede bereikbaarheid is van cruciaal belang”

Swazoom: “Goede bereikbaarheid is van cruciaal belang”

Welzijnsorganisatie Swazoom biedt opvang en ondersteuning aan gezinnen op 30 locaties in Amsterdam Zuidoost. Door het aanbieden van voorschoolse educatie, ontmoetingsactiviteiten voor volwassenen en een educatief vrijetijdsaanbod voor kinderen en jongeren wil de organisatie ervoor zorgen dat kinderen en jongeren goede ontwikkelkansen krijgen in de Nederlandse maatschappij. En met succes, want de organisatie scoort al jaren hoog op kwaliteit volgens het GGD inspectierapport en ook ouders en kinderen zijn uitermate tevreden met Swazoom.

Stichting Welzijn Amsterdam Zuidoost, oftewel Swazoom stelt hoge kwaliteitseisen. Aan haar medewerkers, maar ook aan haar ICT-omgeving. Appie Hogenberg, systeembeheerder bij Swazoom vertelt: “We hebben veel te maken met probleemgezinnen en kinderen met een ‘rugzakje’. Er speelt zich van alles buiten werktijd af. Van de 240 medewerkers hebben 200 een telefoon van de zaak. Daarnaast vervangen we binnenkort onze servers door een cloud via Office 365. Onze medewerkers kunnen dan overal waar ze zijn bij de benodigde documenten: op kantoor, in de klas maar ook thuis als dat soms nodig is. Bereikbaarheid is voor ons van cruciaal belang.”

Swazoom app
Momenteel is Swazoom bezig met het maken van een speciale app voor medewerkers en ouders. Hogenberg: “Het is de bedoeling dat ouders hierop inloggen en dan foto’s, filmpjes en vorderingen van hun kind kunnen inzien. Ook wordt via de app gecommuniceerd als een groep bijvoorbeeld naar de kinderboerderij gaat. De voorschoolleidsters beheren de app zelf. Een veilige omgeving waar geen buitenstaanders bij kunnen.”

Soepzootje
Enige tijd geleden kwam Hogenberg in contact met adviseur Hans Klink van Breedband in Bedrijf. Hogenberg: “Voorheen werd onze telefonie geregeld door een ander bedrijf. Door de flinke groei van onze organisatie de afgelopen jaren, waren de telefonie-abonnementen een soepzootje geworden. Die hadden allemaal verschillende looptijden en databundels, waardoor er totaal geen overzicht meer was. Hans Klink heeft alle abonnementen op een rij gezet om ons vervolgens van een passend advies te voorzien.”

"Dit had ik zonder Breedband in Bedrijf nooit voor elkaar gekregen"

Geen verrassingen
“Het voorstel van Breedband in Bedrijf konden we niet weigeren”, besluit Hogenberg. “De kosten zijn ongeveer gelijk aan wat we hiervoor betaalden, terwijl we meer dan een verdubbeling van het aantal toestellen en abonnementen hebben! Waar we als organisatie ook erg blij mee zijn is de verdeling van het aantal MB’s en belminuten binnen de abonnementen. Wanneer de ene collega boven haar bundel uit komt, dan krijgt zij de MB’s of belminuten van een collega die nog tegoed over heeft. Hierdoor komen we als organisatie nooit boven het limiet uit en houden we een stabiele prijs. Nooit meer onverwachte kosten!”

Betrokken
“Hans komt zeer betrokken over en heeft zich bewezen als echte adviseur. Hij heeft geregeld met de leverancier dat we onze eigen abonnementen kunnen beheren, iets wat ik zonder hem nooit voor elkaar had gekregen. Doordat wij volledig van subsidies afhankelijk zijn, moeten we elke euro kunnen verantwoorden. Dit kan ik nu overzichtelijk aantonen, zelfs per werklocatie. Al met al ben ik erg tevreden over Breedband in Bedrijf. De verwachtingen zijn helemaal waar gemaakt”, aldus Appie Hogenberg.

« Terug naar het overzicht

GERELATEERD