Telefonie in eigen beheer bij De Goede Woning

Als één van de grootste woningcorporaties in Apeldoorn en omgeving is De Goede Woning een gevestigde naam. Vorig jaar vierde de stichting haar 100-jarig bestaan. De Goede Woning levert dus al een eeuw lang een waardevolle bijdrage aan de sociale huisvesting in Apeldoorn. De 8.500 huurwoningen van De Goede Woning zijn verspreid in bijna alle wijken van de stad.
Bijzonder aan de woningcorporatie is dat er extra aandacht is voor het bevorderen van de leefbaarheid in buurten en wijken. Elke wijk heeft een eigen buurtbeheerder, als eerste aanspreekpunt voor de bewoners in de woonomgeving en de algemene ruimten. Corinne van Golen is ICT medewerker bij de woningcorporatie. Toen de organisatie toe was aan een nieuwe telefonieomgeving, was Corinne het eerste aanspreekpunt. Samen met haar collega Frank Beekman begeleidde ze het project.
Verouderde centrale
“De oude telefooncentrale stond op kantoor”, vertelt Corinne. “Deze had erg veel functies, maar die konden we zelf niet bedienen. Voor elke aanpassing was een monteur nodig, wat soms hoog in de papieren liep. Bovendien was het een Windows server uit 2003, waar geen updates meer voor komen. Als er iets zou gebeuren, bijvoorbeeld een crash of defect, zouden we zonder telefonie zitten. Een groot risico, want zonder telefonie kunnen we ons werk niet goed doen!”
Beste van de drie
Tijd voor actie! Moet Corinne gedacht hebben. Drie aanbieders kregen de kans een voorstel te doen. Ook Jan-Willem Jansen van Breedband in Bedrijf mocht een oplossing presenteren. Jan-Willem: “Gezien de behoeften en wensen van de organisatie sloot in dit geval de KPN ÉÉN oplossing het beste aan. De Goede Woning vond dit ook en daarom is onze installatiepartner Exxes eind 2015 begonnen met de installatie van het nieuwe platform.”
Zelf regelen
Met KPN één hangt de telefooncentrale niet meer aan de muur, maar staat hij veilig in de cloud. Het beheer ervan heeft de gebruiker in eigen hand. Corinne: “Het grootste voordeel van de nieuwe omgeving is dat we niet meer afhankelijk zijn van de monteur maar zelf heel veel kunnen regelen. Zo kunnen we toestellen configureren, instellingen aanpassen en een welkomstboodschap inspreken. Er is veel mogelijk en dat zonder de hulp van een monteur. Zo hebben we geen onverwachte kosten.”
Fries suikerbrood
“Over een jaar kunnen we het pas met zekerheid zeggen, maar het lijkt erop dat we een flinke kostenbesparing hebben gemaakt. We zijn erg tevreden en hebben het project inmiddels geëvalueerd en afgesloten. Ter ere daarvan kwamen Edwin Sloothaak van Exxes en Jan-Willem vorige week langs met een bijzondere traktatie: Fries suikerbrood!” Aldus Corinne van Golen.
GERELATEERD

Onze Binnendienst krijgt een nieuwe werkplek!
Bij Breedband in Bedrijf zijn we continu in ontwikkeling. Met onze diensten, maar ook met onze mensen. Zo zijn we al een aantal weken bezig om onze Binnendienst een nieuwe werkplek te geven.

Accent Automatisering en Breedband in Bedrijf versterken elkaar
We verbinden ons met partijen die hetzelfde idee hebben, dezelfde kwaliteit leveren én ook vinden dat ICT uitstekend moet zijn. En één van de partijen waar wij mee samenwerken is Accent Automatisering.

‘Zusterbedrijf’ Exxes waarborgt kwaliteit van implementatie tot support van telefonieoplossingen
Exxes is het technisch verlengstuk van Breedband in Bedrijf voor alle telefonievraagstukken. Lees in dit interview wat de samenwerking voor jou kan betekenen.

ISDN stopt, wat betekent dat voor mijn onderneming?
ISDN stopt. Er is geen reden tot paniek, al is het wel belangrijk jouw telefooncentrale eens onder de loep te nemen. Waarom? Wij leggen het kort uit.

Een app in de zorg; feiten en fabels
Er bestaan veel feiten én fabels over het gebruik van een app in de zorg. In dit blog bespreken we de belangrijkste feiten en fabels over het werken met de Team Bereikbaarheid App.

Breedband in Bedrijf creëert meerwaarde én een glimlach!
Meer plezier maken staat hoog op de prioriteitenlijst van Breedband in Bedrijf. Het bedrijf is enorm in beweging en transformeert van een ‘productenleverancier’ naar een ‘waardeleverancier’.

Voorkom vakantieverrassingen bij mobiel dataverbruik
De vakantieperiode levert voor menig organisatie een onaangename verrassing op in de vorm van een forse rekening voor onverwacht hoog mobiel datagebruik. Voorkom tegenvallers met deze twee tips van onze telefoniespecialist Johan Bijlsma.

Kabinet wil supersnel internet in heel Nederland
Over vijf jaar moeten alle Nederlanders minimaal beschikken over een breedband internetaansluiting van minimaal 100 Mbps, waarbij de meerderheid een supersnelle verbinding moet hebben van 1 Gbps. Dat staat in het Actieplan Digitale Communicatie dat het kabinet vandaag presenteert.

Wifi voor 44.480 wandelaars
Voor de vijfde keer op rij leveren wij onze kennis en ervaring aan KPN Events tijdens de Nijmeegse Vierdaagse. Ook dit jaar kunnen de wandelaars tijdens het evenement weer inloggen op wifi voor supersnel internet.

Maak kennis met Marga Niemeijer, Regisseur Binnendienst Breedband in Bedrijf
Van sergeant naar regisseur binnendienst. “Ik vind mijn werk erg leuk en dan vooral dat we samen met het team mooie oplossingen en resultaten creëren voor onze klanten.”

Telefonie in eigen beheer bij De Goede Woning
Als één van de grootste woningcorporaties in Apeldoorn en omgeving is De Goede Woning een gevestigde naam. De Goede Woning levert al een eeuw lang een waardevolle bijdrage aan de sociale huisvesting in Apeldoorn. Voor de vernieuwing van hun telefooncentrale kwam Breedband in Bedrijf met de beste oplossing.

Zorggroep Oude en Nieuwe Land vergroot bereikbaarheid als dienst met speciale zorg-app
ZONL zocht een partner die ze begrijpt, die hun medewerkers kon helpen om weer zélf de regie te krijgen over hun eigen bereikbaarheid. Lees hier de hele case.

De meerwaarde voor Dockinga College: effectief en efficiënt werken met gebruiksvriendelijke telefooncentrale
Om alle communicatie in goede banen te leiden, verzorgt Breedband in Bedrijf alle telefonie. “Wij hebben daarvoor altijd al hun hulp ingeroepen.”

Ventolines kiest voor de meerwaarde van een deskundige én onafhankelijke ICT-adviseur
Thibaut de Groen: “We waren op zoek naar een onafhankelijke ICT-adviseur die ons kon begeleiden. Een ICT-adviseur die naast onafhankelijk, natuurlijk ook deskundig is.” Lees hier de hele case!

KPN Excellence Business Partner
Als KPN ÉÉN Excellence Business Partner kunnen wij u niet alleen adviseren over wat voor uw organisatie de beste keuzes zijn binnen KPN ÉÉN, maar verzorgen wij tevens de installatie, facturatie en service.

Vodafone One Net Connectivity Partner
Als erkend Connectivity Partner van Vodafone kunnen wij u volledig adviseren over zowel One Net Express als One Net Enterprise. Zo haalt u als organisatie het beste uit uw communicatie.

Hemmink: Geen omkijken naar telefooncentrale in de cloud
Hemmink BV in Zwolle is importeur van producten op het gebied van elektrotechniek, industrie, verlichting en connectivity. Hemmink vond in Breedband in Bedrijf de geschikte partner voor advies over zakelijke telefonie, toen hun inpandige telefooncentrale aan vervanging toe was.

Door goed ICT advies minder tijd kwijt aan bijzaken
Voor Therapeutisch Centrum GGZ vormde de telefonische bereikbaarheid van haar vestigingen een punt van zorg. De wens om dit probleem aan te pakken betekende de eerste stap in wat uiteindelijk een optimalisatie van de volledige ICT omgeving werd. Met Breedband in Bedrijf als regisseur.

Klanten bevelen Breedband in Bedrijf aan
Relaties van Breedband in Bedrijf bevelen ons aan bij anderen. Dat concludeert KPN uit een steekproef onder klanten die na advies van Breedband in Bedrijf hebben gekozen voor diensten van KPN.

Van Ginkel-groep vertrouwt al jaren op expertise van Breedband in Bedrijf
“De samenwerking verloopt heel goed! Breedband in Bedrijf heeft echt verstand van zaken en gaat met je in gesprek. Zo weet ik van tevoren precies waarom we een bepaalde keuze maken én hoe deze toe te passen, alvorens alles geïntegreerd wordt.”