Een app in de zorg; feiten en fabels

Een app in de zorg; feiten en fabels

Er bestaan veel feiten én fabels over het gebruik van een (communicatie)app in de zorg. Is dat wel veilig? Hoe zit het met mijn privacy? En die van mijn cliënten? Is het niet veel te ingewikkeld én tijdrovend? In dit blog bespreken we de vijf belangrijkste feiten en fabels over het werken met de Team Bereikbaarheid App.

Team Bereikbaarheid App, wat is dat eigenlijk?

De Team Bereikbaarheid App is gericht op het vergroten van de bereikbaarheid van medewerkers in de zorg. Met behulp van deze app geef je aan of je beschikbaar bent, zie je wie ingelogd zijn en bijvoorbeeld waar je collega’s zich bevinden. Maar je geeft ook gemakkelijk aan wanneer je niet gestoord wilt worden als je zorg geeft of een goed gesprek voert met de cliënt. En je belt eenvoudig binnen én buiten het team. Ben je benieuwd hoe dat in de praktijk werkt? Wij schreven daar een case over met Zorggroep Oude en Nieuwe Land (ZONL).

1. De Team Bereikbaarheid App maakt werken in de zorg ingewikkeld

Fabel! Natuurlijk kan het ingewikkeld zijn om met nieuwe tools aan de slag te gaan. Daarom is het ook zo belangrijk om eerst de juiste kennis te vergaren. Introduceer je een app bij jouw zorginstelling? Verras de medewerkers dan niet negatief door deze simpelweg aan te bieden, maar verzorg eerst de juiste scholing. Zo weet je zeker dat iedereen effectief en efficiënt met de app werkt.

2. Met de Team Bereikbaarheid App heb je zelf de regie in handen

Feit! Dat is juist één van de voordelen. Je stelt zelf in wanneer je beschikbaar bent én wanneer niet. Zo houd je werk en privé gescheiden, maar weet je ook zeker dat je alle tijd voor de cliënt hebt. Met de Team Bereikbaarheid App ben je als groep bereikbaar voor je cliënten, op deze manier ben je niet meer als één medewerker verantwoordelijk voor alle communicatie. Zo is het mogelijk om de cliënt altijd centraal te stellen.

3. Communiceren met de Team Bereikbaarheid App is niet veilig

Natuurlijk is dat een fabel! Security hebben we altijd hoog in het vaandel en zeker als wij een app voor de zorg ontwikkelen. Deze voldoet volledig aan de AVG en tijdens het trainen van de gebruikers besteden we hier ook extra aandacht aan. Onze extra tips: vergrendel je werkplek en voorzie je telefoon van een code.

4. Met een Team Bereikbaarheid App heb ik minder contact met mijn cliënt

Dat is een fabel! Want het geeft je juist meer tijd. Door de Team Bereikbaarheid App op stand-by te zetten, zorg je ervoor dat je alle tijd hebt om de juiste zorg aan de cliënt te geven. Nog een voordeel is dat als je jouw handen steriel hebt gemaakt, je niet onnodig wordt gestoord door de mobiel die je waarschijnlijk automatisch pakt en je weer opnieuw kunt beginnen.

5. Met de Team Bereikbaarheid App kan ik 24/7 werken

Feit! Je kunt 24/7 werken en als je een vraag hebt gebruik je de handige zoekfunctie. Kom je er toch niet uit, dan staat de 24/7 Servicedesk tot jouw beschikking. Nog een handige functie is de groepsvoicemail. Ben jij niet aan het werk, maar je collega’s wel? Dan blijft het bericht niet hangen, maar kan het gewoon worden opgepakt door het team. Tot slot is de Team Bereikbaarheid App zo ingericht dat hij altijd werkt. Ook in gebieden waar slecht bereik is. De Team Bereikbaarheid App gaat dan op zoek naar de beste provider van dat gebied, zodat jij altijd online bent.

Heb je na het lezen van die blog nog vragen? Of ben je benieuwd wat de Team Bereikbaarheid App voor jouw zorginstelling kan betekenen? Neem dan hier vrijblijvend contact met ons op en wij vertellen je graag meer!

« Terug naar het nieuwsoverzicht

GERELATEERD